Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Καινοτόμος Διδακτική Πρακτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Καινοτόμος Διδακτική Πρακτική. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2022

eΤwinning Πρόγραμμα με τίτλο “Ταξίδι στις πόλεις μας”

Το Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2022-2023, συμμετέχει στο ελληνόφωνο εθνικό πρόγραμμα με τίτλο “Ταξίδι στις πόλεις μας”. Ειδικότερα, το έργο αφορά την πολιτιστική κληρονομιά και την ανάδειξή της. Χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, οι μαθητές θα γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομιά των πόλεων τους, θα εξερευνήσουν δημιουργικούς τρόπους προώθησής της και θα έρθουν σε επαφή με την πολιτιστική κληρονομιά διαφόρων πόλεων της χώρας μας. Το έργο υλοποιείται από τους μαθητές-τριες του Γ2 σε συνεργασία με μαθητές-τριες άλλων σχολείων από διάφορες περιοχές της Ελλάδας, όπως το 1ο Γενικό Λύκειο Ευόσμου Θεσσαλονίκης, το 3ο Γυμνάσιο Τρίπολης και το 9ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας.

Τον συντονισμό των δράσεων του προγράμματος έχουν αναλάβει οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, Ειρήνη Αμοργιανιώτη ΠΕ02 και Καλλιόπη Μπεκιάρη ΠΕ79.01.

Για περισσότερες πληροφορίες πλοηγηθείτε στη συνεργατική πλατφόρμα του έργου:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/taxidi-stis-poleis-mas/twinspace

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2022

Όμιλος Μουσικής με τίτλο: "Μουσική Έκφραση και Δημιουργία"

Κατά το σχολικό έτος 2022-2023 και για  ενδέκατη συνεχόμενη χρονιά θα λειτουργήσει στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Όμιλος αριστείας, δημιουργικότητας και καινοτομίας, με τίτλο:  "Μουσική Έκφραση και Δημιουργία". 

Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Καλλιόπη Μπεκιάρη (ΠΕ 79.01). 
Ακολουθεί η αφίσα του Ομίλου.



Παρασκευή 27 Μαΐου 2022

Σχολικός Εκφοβισμός: ενημέρωση και δράσεις από το Γραφείο Προστασίας Ανηλίκων και το Κο.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε. Ιωαννίνων

 

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Συγγράφουμε ποιήματα και τραγουδάμε ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό», που υλοποιείται στο σχολείο μας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά (σχολικό έτος: 2021-2022), προσκλήθηκαν και μας επισκέφτηκαν, τη Δευτέρα, 23/05/2022 οι αστυνομικοί κ.κ. Χριστίνα Ρίζου και Δανάη Τσιναριώτη από το Γραφείο Προστασίας Ανηλίκων του Τμήματος Ασφάλειας της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Ιωαννίνων, καθώς και ο παιδοψυχίατρος κ. Νικόλαος Τζιάκης μαζί με τους συνεργάτες του από το Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιού και Εφήβου (Κο.Κε.Ψ.Υ.Π.Ε.) της Ψυχιατρικής Κλινικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, οι οποίοι ενημέρωσαν τους μαθητές αναφορικά με το κοινωνικό πρόβλημα του σχολικού εκφοβισμού και της ενδοσχολικής βίας.

Την εκδήλωση παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α3, Β2 και Β4 τμημάτων του σχολείου μας, οι οποίοι και συμμετέχουν στη συγκεκριμένη σχολική δράση. Αρχικά, οι εκπρόσωποι της Αστυνομίας ενημέρωσαν τους μαθητές για το Γραφείο Προστασίας Ανηλίκων και τις υπηρεσίες που παρέχει, καθώς και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό και τη βοήθεια που μπορούν να λάβουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους. Στη συνέχεια, ο κ. Τζιάκης ανέπτυξε και ανέλυσε με σαφή, κατανοητό και εύληπτο τρόπο τον ορισμό του σχολικού εκφοβισμού, τα είδη, τις μορφές, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισής του. Κατόπιν, ακολούθησε διεξοδική συζήτηση, όπου οι μαθητές περιέγραψαν παλαιότερες προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα, έθεσαν εύστοχα και καίρια ερωτήματα και αντάλλαξαν μεταξύ τους γνώμες και απόψεις, κυρίως όσον αφορά τα αίτια, τις συνέπειες, αλλά και τα μέτρα πρόληψης και εξάλειψης του κοινωνικού αυτού φαινομένου. Τέλος, στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, συγκροτήθηκαν ομάδες εργασίας, οι οποίες αποτελούνταν από μαθητές διαφορετικών τμημάτων και σε κάθε ομάδα τέθηκε επικεφαλής ένας σύμβουλος-ειδικός από τους προσκεκλημένους μας, με την καθοδήγηση του οποίου τα παιδιά εξέφρασαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους, τα κατέγραψαν και στη συνέχεια τα παρουσίασαν στην ολομέλεια. 

Η συγκεκριμένη εκδήλωση, η οποία περιελάμβανε αξιόλογες ομιλίες, προσεγμένες παρουσιάσεις, αλλά και ενδιαφέρουσες βιωματικές δράσεις, υπήρξε ιδιαιτέρως εποικοδομητική και όλοι, τόσο οι μαθητές, όσο και οι υπόλοιποι παρευρισκόμενοι (εκπαιδευτικοί, παιδοψυχίατρος, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, λογοπεδικοί, φοιτητές ψυχολογίας), κατέγραψαν πολύ θετικές εντυπώσεις και εξέφρασαν τη βαθιά τους ικανοποίηση.

Ευχαριστούμε θερμά τις αστυνομικούς κ.κ. Χριστίνα Ρίζου και Δανάη Τσιναριώτη, καθώς και τον παιδοψυχίατρο κ. Νικόλαο Τζιάκη μαζί με τους συνεργάτες τους, και συγκεκριμένα τους/τις κ.κ. Βασιλική Βασσαρά, Αρετή Λιόντου, Άννα Σαραλιώτη, Αικατερίνη Ρίνη, Στεφανία Φερεντίνου, Λαμπρινή Τσούτη, Ελένη Καρυστινού και Δημήτριο Καμπά, για την άμεση και πρόθυμη ανταπόκρισή τους στην πρόσκλησή μας, καθώς και για τη συνδρομή τους στην υλοποίηση της εξαιρετικής αυτής και επιτυχημένης εκδήλωσης. Επίσης, θέλουμε να ευχαριστήσουμε τον Αστυνομικό Διευθυντή κ. Βασίλειο Λαγό, ο οποίος συνέβαλε καθοριστικά στην πραγματοποίησή της.  

Εκπαιδευτικοί συμμετέχοντες στη δράση: Καλλιόπη Μπεκιάρη, Παναγιώτα Παππά, Δημήτριος Ρίνης, Ελένη Χαρτζάβαλου, Πανάγιω Παπατόλη και Αναστασία Ντόστα.

 

Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από την εκδήλωση.

 

 

Τετάρτη 6 Απριλίου 2022

Μαθητικές ψηφιακές και εικαστικές δημιουργίες με θέμα τον σχολικό εκφοβισμό

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης «Συγγράφουμε ποιήματα και τραγουδάμε ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό», που υλοποιείται στο σχολείο μας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά (σχολικό έτος: 2021-2022) και με αφορμή τον εορτασμό της Πανελλήνιας Ημέρας κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού (6η Μαρτίου), οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων A3, Α4, Β1, Β2, Β4 και Γ4 πραγματεύτηκαν το κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού προσεγγίζοντάς το με καλλιτεχνική διάθεση. Συγκεκριμένα, δουλεύοντας ατομικά, αλλά και κατά ομάδες, δημιούργησαν ψηφιακές αφίσες με συνθήματα σε διάφορες γλώσσες, εννοιολογικούς χάρτες, ψηφιακά παζλ, καλλιγράμματα/καλλιγραφήματα, συννεφόλεξα, καθώς και εικαστικά έργα.

Οι μαθητές, με την καθοδήγηση των συμμετεχόντων στη δράση εκπαιδευτικών, προσέγγισαν διαθεματικά το θέμα του σχολικού εκφοβισμού στο πλαίσιο των μαθημάτων της Μουσικής, των Ξένων Γλωσσών (Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής και Ιταλικής) και της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας χρησιμοποιώντας δημιουργικά τις Νέες Τεχνολογίες και αξιοποιώντας πλήθος ψηφιακών εφαρμογών και εργαλείων. Με τη συγκεκριμένη δράση, η οποία πραγματοποιήθηκε κατά τον μήνα Μάρτιο του 2022, δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να εξωτερικεύσουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και να αποτυπώσουν  τον προβληματισμό, την οπτική και το κοινωνικό μήνυμά τους αναφορικά με τον σχολικό εκφοβισμό μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλοι οι μαθητές δούλεψαν πραγματικά με μεγάλο ενθουσιασμό, κέφι και μεράκι, βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας, διασκέδασαν και τα έργα τους είναι πλούσια σε έμπνευση και δημιουργική φαντασία. Μάλιστα, στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, έχει δρομολογηθεί η ανάρτηση των δημιουργιών τους στον Πίνακα Ανακοινώσεων του σχολείου, ώστε να γίνει διάχυση στη σχολική κοινότητα και να επιτευχθεί η ευαισθητοποίηση, αλλά και η κινητοποίηση όλων ενάντια στη βία και τον σχολικό εκφοβισμό.

Εκπαιδευτικοί συμμετέχοντες στη δράση: Καλλιόπη Μπεκιάρη, Παναγιώτα Παππά, Δημήτριος Ρίνης, Ελένη Χαρτζάβαλου, Πανάγιω Παπατόλη και Αναστασία Ντόστα.

Μπορείτε να δείτε τις ψηφιακές δημιουργίες των μαθητών στο παρακάτω άλμπουμ: 


 
Επίσης, μπορείτε να δείτε τις μαθητικές εικαστικές δημιουργίες στο άλμπουμ που ακολουθεί:
 

Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου 2021

Ελληνικά Παραδοσιακά Κάλαντα του Δωδεκαημέρου: Δράση του Ομίλου Μουσικής

         Στο πλαίσιο του εορτασμού των Χριστουγέννων, της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ομίλου «Μουσική Έκφραση και Δημιουργία», με την καθοδήγηση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού κ. Καλλιόπης Μπεκιάρη, αναζήτησαν, κατέγραψαν και έψαλαν παραδοσιακά κάλαντα του Δωδεκαημέρου από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Στη συνέχεια, αξιοποιώντας το τρίπτυχο των μουσικών δραστηριοτήτων, και συγκεκριμένα της μουσικής ακρόασης, εκτέλεσης και δημιουργίας και σε συνδυασμό με την επίτευξη των στόχων που σχετίζονται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα για τους μαθητές, δημιούργησαν έναν ψηφιακό Διαδραστικό Χάρτη. 

        Οι μαθητές άκουσαν με προσοχή και παρακολούθησαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα κάλαντα κάθε τόπου. Εντόπισαν μάλιστα διαφορές στον στίχο και τη μελωδία, τις οποίες αξιολόγησαν και προσπάθησαν να ερμηνεύσουν. Δούλεψαν με μεγάλο ενθουσιασμό και κέφι, διασκέδασαν, βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας και απόλαυσαν την επαφή με τα δημοτικά αυτά ευχητικά και εγκωμιαστικά τραγούδια. 

        Οι μαθητές, οι μαθήτριες και η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Ομίλου «Μουσική Έκφραση και Δημιουργία» σας καλούν να περιηγηθείτε στον ψηφιακό Διαδραστικό Χάρτη που δημιούργησαν εδώ και εύχονται ολόψυχα σε όλους  

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ και ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ, 

με Υγεία, Αγάπη, Ειρήνη, Αισιοδοξία και πολλά πολλά χαμόγελα!!! 

Ευτυχισμένο, Δημιουργικό και Ελπιδοφόρο το 2022!!!

Πέμπτη 12 Ιουλίου 2018

Καινοτόμος Διδακτική Πρακτική
        Οι μαθητές του Α1 και του Α4 με αφορμή τη διδακτική επίσκεψη στο Οινοποιείο Αβέρωφ στη Ζίτσα στις 26-04-2018, έψαξαν και συνέλεξαν τραγούδια που μιλούν για το κρασί και τα κατηγοριοποίησαν. Επίσης βρήκαν και κατέγραψαν ποιήματα και πεζά με αναφορές στο "γλυκό κρασί".
        Στη συνέχεια δημιούργησαν δικά τους ποιήματα για το κρασί, τις ευεργετικές του ιδιότητες και τη χαρά που προσφέρει στον άνθρωπο. Ακολούθως και κατά ομάδες μελοποίησαν κάποια από τα ποιήματα αυτά και δημιούργησαν τα δικά τους πρωτότυπα τραγούδια. Τα τραγούδια αυτά τα τραγουδήσαμε στο σχολείο με συνοδεία μουσικών οργάνων και κατόπιν οι ίδιοι οι μαθητές τα αξιολόγησαν.
       Το όλο εγχείρημα ήταν αρκετά διασκεδαστικό. Οι μαθητές πειραματίστηκαν, αυτοσχεδίασαν, ψυχαγωγήθηκαν και βίωσαν την αισθητική απόλαυση που τους προσφέρει η μουσική. Επιπλέον ανέπτυξαν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας, καλλιέργησαν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και ανέπτυξαν μία σειρά δεξιοτήτων (ενεργητικής μουσικής ακρόασης, της μουσικής εκτέλεσης/ερμηνείας  και σύνθεσης , του συγχρονισμού, της συνεργατικής δημιουργίας στίχου κ.ά.)